Rok szkolny 2021/2022

Ogrzej miłością...

Szkolne koło Caritas zorganizowało akcję dla bezdomnych Ogrzej miłością połączoną z konkursem na najbardziej wrażliwą klasę. Przez cały miesiąc uczniowie przynosili do szkoły koce, szaliki czapki rękawiczki, skarpety.  Wykonali także dużo różańców , którymi bezdomni  obdarowani zostali  z racji miesiąca października poświęconego modlitwie różańcowej. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom. Zwycięzcami w kategorii I-III okazała się klasa  II, a w kategorii IV-VIII klasy IV i VIII. Ilona Najder

zdjęcie uczniów w sali katechetycznej

Wycieczka do Lasu Łagiewnickiego kl. 1-3

Uczniowie klas młodszych uczestniczyli w zajęciach terenowych prowadzonych przez pracowników Ośrodka Działań Ekologicznych “Źródła” w Lesie Łagiewnickim. Dzieci dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią- przebarwianie i opadanie liści, wykształcanie owoców, nasion. Porównywały jesienne barwy lasu z kolorami w parku. Poznawały niewielkie zwierzęta i owady, które potrzebują schronienia na zimę wśród niezgrabionych, suchych liści. Szukały śladów odżywiania się leśnych zwierząt- nadgryzione szyszki, podziurawione liście, grzyby, żołędzie. Zagrały w grę “Zwierzęta i zasoby”. Zajęcia w terenie to kopalnia wiedzy przyrodniczej, a także aktywnie spędzony czas wśród pięknych, jesiennych drzew i krzewów. Dorota Szulc

zdjęcie uczniów kl.1-3 z wycieczki do Łagiewnik
zdjęcie dzieci z kl.1-3 z Łagiewnik

Dwudniowa wycieczka na Jurę Krakowsko - Częstochowską

W dniach 20-21 września uczniowie klas 4, 5, 7a i 7b pod opieką p. R. Ruckiej-Prill, A. Bołbot, p. P. Stępień i p. K. Brzezińskiej-Rum wybrali się na wycieczkę na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Zwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku królewskiego w Olsztynie, a także ruiny zamku w Ogrodzieńcu, gdzie kręcone były sceny do filmu „Zemsta”. Spacerowaliśmy po Ojcowskim Parku Narodowym, zobaczyliśmy zamki w Mirowie i Bobolicach.  Przeszliśmy pod Górę Zborów, gdzie wielką atrakcją było zejście do Jaskini Głębokiej pod opieką przewodnika. Usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji nie tylko na temat samej jaskini, ale także dowiedzieliśmy się, w jaki sposób możemy zapobiegać dewastacji jaskiń, a przy okazji dbać o nasze środowisko naturalne. Ukoronowaniem wyprawy było dotarcie do królewskiego zamku w Pieskowej Skale, który jest zabytkiem renesansowym zawieszonym na skale ponad drogą, oraz wspólne zdjęcie pod Maczugą Herkulesa – skalną maczugą w Pieskowej Skale. Renata Rucka – Prill

zdjęcie uczniów z wycieczki do Jury

Co ma piernik do wiatraka? - Świetliczaki na tropie zagadek....

W ramach projektu innowacyjnego Świetliczaki na tropie…..zagadek w naszej  świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia plastyczne na temat tradycji wypieku chleba. Warsztaty przebiegały w kilku etapach: Pierwszym elementem zajęć była prelekcja filmu pt.: „Od ziarenka do bochenka”, na której dzieci zapoznały się z procesem powstawania ciasta do wyrobu pieczywa. Kolejnym krokiem było czytanie i oglądanie książek związanych z tradycjami i obrzędami, w których naczelnym miejscem był chleb. Elementem końcowym zajęć były warsztaty plastyczne z wykorzystaniem masy solnej. Masę tą własnoręcznie przygotowały i kolorowały dzieci. Zabawy i radości w tworzeniu kolorowych ciasteczek było wiele,  a masa została wykorzystana do ostatniego ziarenka. W świetlicy po warsztatach powstała wystawa tych prac, na którą zapraszam wszystkich chętnych oraz do obejrzenia fotorelacji z tych zajęć. Aneta Kowalczyk – Kosterna

20211013_143158

Wycieczka do Leśniczówki Gałków w Janówce kl.5 i 7b

15 października my klasa V i VIIb pojechaliśmy na wycieczkę do Leśniczówki Gałków w Janówce. Wrażeń było dużo.  Najpierw pan leśnik oprowadził nas trasą edukacyjną, a także przekazał mnóstwo ciekawostek o lesie i swoim zawodzie. Teraz już wiemy, że lasy sosnowe to bory. Zobaczyliśmy też jakie są warstwy lasu i jak wygląda rezerwat przyrody. Oglądaliśmy różne odcienie igieł jodły. Las wyglądał pięknie w jesiennej aurze o czym mogliśmy się przekonać także podczas przejażdżki bryczką. Po intensywnym zwiedzaniu, zjedliśmy kiełbaski z ogniska a potem graliśmy w piłkę. Anita Bołbot, Renata Rucka – Prill

zdjęcie uczniów z wycieczki do leśniczówki

15 października - Światowy dzień owoców i warzyw

zdjęcie nauczyciela z uczniami

Akcja miała na celu przypomnienie uczniom jak ważne jest spożywanie drugiego śniadania w szkole. Co powinno się znaleźć w śniadaniówce, a czego należy unikać. Drugie śniadanie dostarcza organizmowi energię i składniki pokarmowe, wpływa na lepszą koncentrację, zapamiętywanie, poprawia samopoczucie, wydolność organizmu i siłę. Dzieci osiągają lepsze wyniki w nauce. Uczniowie mogą wspólnie spożywać drugie śniadanie podczas przerwy śniadaniowej. Aby zachęcić innych do jedzenia drugiego śniadania uczniowie z  klas I-III zaprezentowały swoje śniadaniówki, a w nich pełne witamin owoce i warzywa. Zajmują one obok aktywności fizycznej pierwsze miejsce w Piramidzie zdrowego żywienia. Stanowiąc podstawę zbilansowanej codziennej diety, kompleksowo wspierają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Są źródłem różnych składników mineralnych, można je spożywać na surowo, gotowane, mrożone, a także w postaci przetworów np.: soków. mamy nadzieję, że podjęte działania pozwolą uczniom utrwalić nawyk spożywania wartościowego drugiego śniadania. Katarzyna Różalska

zdjęcie dzieci z owocami
zdjęcie zdrowego II śniadania kl.2

Jesień jest piękna

14 października uczniowie klas 2 i 3 pod kierunkiem swoich nauczycielek tworzyli piękne jesienne kompozycje z naturalnych materiałów. Powstała w ten sposób przepiękna wystawa pod hasłem: “Jesień jest piękna”. Dorota Szulc, Iwona Górska

zdjęcie pracy plastycznej o jesieni

Ile jest kropek? - Świetliczaki na tropie zagadek......

Podczas zajęć na świetlicy nasi uczniowie zapoznali się ze sztuką Aborygeńską. Jednym z charakterystycznych elementów tej sztuki jest technika malowania kropkami. Aby ułatwić pracę naszym najmłodszym przygotowaliśmy gotowe rysunki przedstawiające zwierzęta z Afryki, a dzieci musiały metodą kropkowania je pomalować. Zabawa była świetna, ponieważ malowaliśmy palcami. Katarzyna Różalska.

tytuł prac plastycznych
zdjęcie prac plastycznych dzieci
prace plastyczne dzieci

,,Światowy Dzień Zwierząt"

Święto zwierzaków ustanowiono w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji. W naszej szkole przez cały październik zbieramy karmę dla zwierząt, którą wkrótce przekażemy do schroniska. Również przy okazji Dnia Zwierząt uczniowie przynosili zdjęcia swoich pupili, dzięki czemu powstała piękna wystawa na szkolnym korytarzu. Katarzyna Różalska

Wyjazd do teatru na spektakl „Balladyna”

8 października uczniowie klas 7a, 7b i klasy 8 pod opieką p. Renaty Ruckiej-Prill, p. Katarzyny Różalskiej i p. Kseni Brzezińskiej-Rum wybrali się do Teatru Małego w Łodzi na spektakl „Balladyna” w reżyserii M. Pilawskiego. Utwór autorstwa J. Słowackiego to jedno z najważniejszych dzieł polskiej literatury. Z przejęciem obserwowaliśmy, jak Balladynę, bohaterkę dramatu, wrodzona natura i charakter popychają do gmatwania własnego losu. Sporo śmiechu wzbudziły w nas postaci fantastyczne, Chochlik i Skierka, a także Goplana, królowa jeziora Gopło. Niewątpliwą ciekawostką był fakt, że aktorzy, obecni nie tylko na scenie, ale i wśród publiczności, ubrani byli w wojskowe mundury. Sztukę oglądaliśmy z dużym zainteresowaniem, do czego przyczyniła się zarówno gra aktorów, jak i mroczna sceneria. Renata Rucka-Prill

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania obchodzony jest 29 września. Nasza szkoła po raz kolejny przyłączyła się do akcji. 6 października odbył się Szkolny Turniej Pięknego Czytania. Uczniowie klas IV-VII z wielkim zaangażowaniem odczytali przygotowane przez siebie fragmenty współczesnych powieści młodzieżowych. Jury w składzie: p. Ksenia Brzezińska-Rum i p. Marzena Bilińska musiało podjąć trudną decyzję wytypowania zwycięzcy. Po długich obradach I miejsce zdecydowano się przyznać Natalii Maksymiuk, uczennicy klasy V. Drugie miejsce ex aequo zajęli Jakub Gołaszewski, uczeń klasy V i Bartek Szewczyk, uczeń klasy IV. Zwycięzcom gratulujemy wygranej. Wszystkim uczniom dziękujemy za udział w konkursie i zapraszamy do wspólnego czytania za rok. Renata Rucka-Prill

zdjęcie promujące czytelnictwo

Wystawa Olimpiada Tokio 2020

Olimpiada w Tokio 2020 przyniosła polskim kibicom wiele wzruszeń, szczęścia dumy, łez radości i łez smutku, kiedy medal był tak blisko, a nie udało się go zdobyć. Na wystawie można było zobaczyć fotosy POLSKICH olimpijczyków, koszulkę z autografami, koszulki z polskim godłem, gadżety sportowe: czapki, gazety, naklejki, oszczep, dysk, kulę. Wystawę przygotowała i udostępniła prywatne zbiory nauczycielka – Katarzyna Hejman.

zdjęcie olimpijczyków z Tokyo

Kim jest Biała Dama? - Świetliczaki na tropie....zagadek.

W ramach naszego projektu świetlicowego, we wrześniu wykonaliśmy pierwsze zadanie pt.,,Kim jest Biała Dama?”. Podczas zajęć poznaliśmy różne zamki w Polsce, szczegółowo oglądając film zobaczyliśmy i omówiliśmy zamek w Kórniku w województwie wielkopolskim, a także poznaliśmy ciekawostki o różnych zamkach i legendę o Białej Damie. Po tej dużej dawce wiedzy wykonaliśmy ilustrację zamku puszczając wodze fantazji. Było super, a efekty widać poniżej!!. Grzegorz Niewiadomski

zdjęcie prac plastycznych dzieci

Dzień chłopaka ,,Dzień w krawacie"

30 września w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Chłopaka “Dzień w Krawacie”. Samorząd Uczniowski przygotował ciekawą gazetkę. Wszystkie klasy organizowały ten dzień na swój sposób, jedni zamówili pizzę, inni mieli poczęstunek na słodko. Każdy chłopak, który w tym dniu założył krawat miał możliwość skorzystania z opcji niepytania go na lekcji. Wszystkim chłopcom życzymy jeszcze raz WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE!!! Katarzyna Różalska

RANKING KRAWATÓW
VI miejsce kl. 4

zdjęcie chłopaków w krawatach

Jesienna wystawa

Uczniowie klasy 2, wykazując się pomysłowością, wykonali z warzyw wesołe kukiełki. Teraz zdobią one parapet na korytarzu, tworząc jesienną wystawę. Dorota Szulc

Lekcja przyrody w terenie - kl. 2 i 3 ,,Nadeszła jesień"

Nadeszła jesień. Czas na prace w szkolnym ogródku. Uczniowie klasy 2 i 3 posadzili mnóstwo cebulek: tulipanów, żonkili, szafirków, czosnków ozdobnych, irysów i krokusów.
Z nadejściem wiosny nasze oczy z pewnością ucieszy widok kwiatów, efektu jesiennej pracy uczniów. Oby do wiosny! Dorota Szulc

dzieci w ogródku sadzą kwiaty

Narodowe Czytanie 2021

Akcja „Narodowe Czytanie” to zainicjowany w 2012 r. przez Prezydenta RP ogólnopolski projekt czytania wybitnych dzieł literackich. Głównym celem Narodowego Czytania jest promowanie czytelnictwa i propagowanie dzieł polskiej literatury. W poniedziałek 6 września kolejny raz nasza szkoła aktywnie włączyła się do dziesiątej  już odsłony akcji. Uczniowie klas V – VIII wraz z nauczycielkami, p. R. Rucką – Prill i p. M. Bilińską, wspólnie przeczytali fragmenty tegorocznej lektury, jaką była „Moralność pani Dulskiej” autorstwa Gabrieli Zapolskiej. Podstawowym przesłaniem utworu jest krytyka moralności mieszczańskiej. Autorka piętnuje obłudę i zakłamanie połączone z brakiem wrażliwości. Za rok wspólnie przeczytamy „Ballady i romanse” A. Mickiewicza . Czekamy z niecierpliwością. Renata Rucka – Prill

zdjęcie dzieci czytających fragmenty tekstu

Świetliczaki na tropie....zagadek!

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie naszej świetlicy szkolnej biorą udział w projekcie ,,ŚWIETLICZAKI NA TROPIE…..ZAGADEK”, zorganizowanego przez redakcję miesięcznika ,,Świetlica w szkole”.

Cele projektu to:

• ​wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyro­dą ucznia;
  • uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
  • działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
  • rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
  • zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.

Zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkie Świetliczaki! 🙂
Zapraszamy do śledzenia naszych relacji na stronie szkoły. Grzegorz Niewiadomski, Aneta Kowalczyk – Kosterna, Jolanta Kuśmirek,  Katarzyna Różalska

plakat udziału w projekcie świetlicowym