Rok szkolny 2021/2022

Wycieczka klasy 1

Uczniowie klasy I odwiedzili dwa odrębne miejsca. Najpierw poznawali przyrodę w bliskim kontakcie z naturą w Krainie Dzikiej Kaczki. Dzieci miału mnóstwo zadań do wykonania. Na początku musiały pokazać, czy potrafią współdziałać i pomagać sobie. Trzeba bowiem było wspiąć się i stanąć razem na jednym kamieniu. Spotykali się z baranami, mogły na nie usiąść. Odwiedziły krainę “szalonego” bobra, obserwowały w mrowisku pracowite mrówki, bawiły się w chowanego na wielkiej łące.  Z wielkim zainteresowaniem przyglądały się, w jaki sposób bez użycia zapałek można rozpalić ognisko. Trasa, po której spacerowaliśmy to istny tor przeszkód: kłody nad rzeką, urwiska, strome schody, błoto. Śmiechu i radości inie było końca. Potem pojechaliśmy do Muzeum Regionalnego im. Władysława Reymonta w Lipcach Reymontowskich. Z zainteresowaniem oglądały wygląd dawnych izb, stroje, narzędzia rolnicze, wóz strażacki i wiele maszyn włókienniczych. Uwieńczeniem wycieczki było spotkanie z lokalną malarką p. Jędrzejczak. Podczas warsztatów dzieci wykonały piękne upominki dla rodziców: magnesy z wizerunkiem Jagny i Boryny. Małgorzata Sarzyńska

zdjęcie klasy 1
zdjęcie klasy 1

Bal Ósmoklasistów 2022

Bal ósmoklasistów 2022 odbył się w piątek, 10 czerwca. Tegoroczni absolwenci rozpoczęli uroczystość od tradycyjnego poloneza, ale podczas zabawy nie zabrakło również sławnej w naszej szkole „belgijki”. To był dzień pełen wzruszeń i wrażeń. Uczniowie pokazali jak świetnie sa zintegrowani. Rodzice bardzo zaangażowali się w uroczystość. Brawo dla Rodziców i Uczniów. Katarzyna Różalska

Spotkanie z Przemysławem Wieczorkiem dla klas I-VIII

8 czerwca 2022 r. naszą szkołę odwiedził specjalny i niezwykły gość – Przemysław Wieczorek- „Wojownik bez rąk”, wicemistrz świata i Europy w sztukach walki Para Taekwondo, który przyjechał do nas aż spod Aleksandrowa Łódzkiego. Przemek jest pedagogiem i wychowawcą w świetlicy socjoterapeutycznej, pracuje również jako streetworker, czyli pedagog ulicy, podejmując działania opiekuńcze wobec dzieci i młodzieży najbardziej zmarginalizowanej i zaniedbanej społecznie. Tworzy on również i wykonuje utwory hip-hopowe -pedagogika poprzez rap, których przekaz świetnie trafia do młodych ludzi. Przemek, pomimo niepełnosprawności, czerpie z życia garściami- realizuje się jako sportowiec, pedagog, posiada rodzinę. Wielokrotnie daje świadectwo, że to wiara w Boga pomogła mu w trudnych chwilach i do dziś stanowi motor napędowy jego działań. Przekonuje swoich odbiorców, że nie ma sytuacji bez wyjścia, nie ma ludzi straconych i bez szans, że warto walczyć o swoje życie, by przeżyć je jak najpełniej i wykorzystywać swoje talenty i potencjał. Jego słów oraz muzyki słucha się z zapartym tchem, wielkim wzruszeniem i zachwytem. Dziękujemy Przemku za Twoją wizytę! Na długo pozostaniesz w naszych sercach i pamięci . Mamy nadzieję, że jeszcze nas odwiedzisz!. Grzegorz Niewiadomski

spotkanie z niepełnosprawnym pedagogiem

Podsumowanie projektu świetlicowego ,,Świetliczaki na tropie zagadek..."

W roku szkolnym 2021/2022 świetlica szkolna brała udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,,Świetliczaki na tropie zagadek…”, którego celem jest: wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą ucznia, uwrażliwienie dziecka na piękno otaczającego świata, potrzebę ochrony przyrody, działania na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów naszego kraju i świata, rozwijanie zdolności manualnych ucznia, zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce. Zadaniem uczestników projektu było wykonanie conajmniej dziesięciu zadań z 20 podanych przez organizatora projektu redakcję miesięcznika ,,Świetlica w szkole”. W tym roku szkolnym uczniowie klas 1-3 wraz z wychowawcami świetlicy zrealizowali 11 zadań:
1. Kim jest Biała Dama?;
2. Co ma piernik do wiatraka?;
3. Kto na podium dzisiaj stanie?;
4. Ile jest kropek?;
5. Co to jest gafa?;
6. Piła czy młot? Po co rybom narzędzia?;
7. Ile oczu ma rosół?;
8. Pomidor-warzywo czy owoc?;
9. Jgik tp szyfry?;
10. Czy ten obraz się rusza?;
11. Czym pachną pory roku?.
Nasza grupa świetlicowa, która brała udział w projekcie otrzymała CERTYFIKAT uczestnictwa. Czekamy na finał i opublikowanie naszych prac na łamach czasopisma ,,Świetlica w szkole”. W kolejnym roku szkolnym świetlica szkolna przystąpi do II edycji projektu świetlicowego. Grzegorz Niewiadomski, Aneta Kowalczyk-Kosterna, Katarzyna Różalska

Certyfikat udziału w projekcie świetlicy szkolnej

Podsumowanie projektu ,,EKO MŁODZI MAJĄ GŁOS"

9 czerwca odbyło się podsumowanie projektu „Eko Młodzi mają głos”, w którym biorą udział chętni uczniowie z klasy V. Tego dnia, uczestniczyli oni w debacie z udziałem przedstawicieli Władz Gminy Andrespol, stowarzyszenia In-Krea oraz dyrektorów zaangażowanych szkół.  Młodzież zaprezentowała efekty wykonanych ekoprojektów oraz przygotowany spot promujący zachowania proekologiczne. Podczas debaty padło wiele pytań Młodych Ekologów dotyczących ochrony środowiska w wymiarze lokalnym. Goście odpowiadali na pytania i zadeklarowali swoje wsparcie dla realizacji na terenie Gminy ekologicznych pomysłów młodzieży. Więcej na temat działań w projekcie na stronie https://www.in-krea.com/ekomlodzimajaglos 
Projekt, który realizujemy w partnerstwie z Gminą Andrespol jest finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię oraz z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. Zachęcamy do obejrzenia spotu reklamowego i fotorelacji z tego dnia. Anita  i Krzysztof Bołbot

Podsumowanie projektu Eko Młodzi mają głos

XXXV PODSUMOWANIE RUCHU INNOWACYJNEGO W EDUKACJI

9 czerwca w siedzibie Muzeum Miasta Łodzi (Pałac I. Poznańskiego) odbyło się XXXV  Podsumowanie Ruchu Innowacyjnego w Edukacji. Jest to unikatowe przedsięwzięcie w Polsce, pozwalające na zaprezentowanie osób i instytucji twórczych, którzy do praktyki edukacyjnej wdrażają wartościowe modele edukacji. Od 35 lat Kapituła Konkursów Innowacyjnych wręcza tytuły i certyfikaty wyróżnionym uczniom, nauczycielom, dyrektorom szkół, pracownikom wyższych uczelni, pracodawcom i organizacjom wspierającym łódzką oświatę. W tym roku ogromne wyróżnienie spotkało także naszą szkołę. Kapituła, powołana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, przyznała Zespołowi Szkolno-Przedszkolnemu im. Jana Pawła II w Bedoniu następujące certyfikaty: 
HOMO CREATOR – Dyrektor Jolanta Kuśmirek
NAUCZYCIEL INNOWATOR –  Renata Rucka-Prill, nauczycielka języka polskiego.
Jesteśmy dumni z takiego wyróżnienia pokazującego, że jesteśmy szkołą innowacyjną na tle innych placówek edukacyjnych naszej gminy. Renata Rucka-Prill

Lekcja geografii w terenie kl.7A i 7B

9 czerwca klasy 7 brały udział w lekcji geografii w terenie. Młodzież poznawała swoją małą ojczyznę odwiedzając najbardziej atrakcyjne miejsca w Bedoniu. Uczniowie wcielili się w rolę przewodników turystycznych prezentując ciekawostki o: ruinach dworku Kochanowskich, Kościele pod wezwaniem MBKP oraz rzece Miazdze. Na koniec dzięki uprzejmości taty jednego z uczniów mogliśmy poznać historię jednego z najstarszych domów w Bedoniu. Anita i Krzysztof Bołbot

Dzień dziecka w klasach 1-3

1 czerwca klasy młodsze świętowały Dzień Dziecka. Najpierw rysowały swoje marzenia tworząc klasowe plakaty, następnie malowały dla siebie czapki, używając do tego mokrej bibuły. Każda czapka miała inne kolory, a nawet wzory. Dzieciom bardzo podobała się ta niespodzianka. Oczywiście nie obyło się bez ruchu. Uczniowie wzięli udział w spartakiadzie sportowej. Na koniec wszystkie dzieci skorzystały z poczęstunku przygotowanego w klasach przez mamy. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

dzień dziecka w kl.1-3

Projekty edukacyjne z Fundacji Uniwersytet Dzieci w klasach 2 i 3

Uczniowie klasy 2 i klasy 3 realizowali projekt zorganizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci: „Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?”  W ramach projektu uczniowie zrealizowali cykl 8 lekcji o tematyce nie tylko przyrodniczej: Jak się uczyć koncentracji uwagi?, Jak wspólnie zapracować na sukces?, Co to znaczy, że rośliny żyją?, Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?, Gdzie mieszkają jeże?, Kto będzie głodny, gdy znikną dżdżownice?, Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?, Jak oczyścić brudną wodę?. Uczniowie rozwinęli umiejętności związane z rozumieniem zjawisk przyrodniczych, wykonali kilka bardzo ciekawych eksperymentów, współpracowali w grupie i rozpoznawali emocje. W II półroczu obie klasy zrealizowały kolejny projekt:  „Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?” W ramach w/w projektu uczniowie zrealizowali również cykl 8 lekcji: Czy można uczyć się szybciej?, Ile pomysłów z mieści się w głowie?, Jak skutecznie działać w zespole?, Dlaczego statek pływa?, Budujemy model poduszkowca. Jak zbudować rakietę kosmiczną?, Z czego można zbudować wytrzymały dom?, Dlaczego samolot lata?. Uczniowie konstruowali różne modele. Rozbudzali wyobraźnię przestrzenną i rozwijali zdolności manualne. Trenowali przy tym współpracę, kreatywność i tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Dorota Szulc, Iwona Górska

poduszkowiec w wykonaniu dzieci z kl.2i3

Urodziny Patrona

18 maja w szkole i 22 maja w Kościele w Bedoniu ,nasi uczniowie uczcili urodziny Patrona szkoły św. Jana Pawła II. Zaprezentowali montaż słowno- muzyczny przypominający życie Ojca Świętego. Były wiersze, piosenki, cytaty z nauczania. A wszystko po to, żeby oddać hołd naszemu papieżowi. Cieszymy się, że jesteśmy  uczniami tak wielkiego autorytetu moralnego Występ naszych dzieci bardzo się podobał, co potwierdziły gromkie brawa, zwłaszcza w naszym parafialnym kościele. Ilona Najder

Wystawa o Janie Pawle II

Co nowego w świetlicy?

W świetlicy szkolnej pojawił się nowy stół do piłkarzyków. Z tej okazji zostały przeprowadzone pierwsze rozgrywki piłkarskie wśród dzieci przebywających w świetlicy. Najlepszymi – czyli królami strzelców zostali: Wiktor Trębicki, Kuba Gabara i Damian Kupis. Zwycięzcy otrzymali drobne nagrody. Gratulujemy! Wychowawcy świetlicy szkolnej.

stół piłkarzyki w świetlicy

Wycieczka do Łodzi kl.7a i 7b

10 maja uczniowie klas 7a i 7b wraz z wychowawczyniami – p. Renatą Rucką-Prill oraz Elżbietą Sobczyńską – wybrali się na wycieczkę do Łodzi. Pod opieką przewodnika PTTK zwiedziliśmy cmentarz żydowski przy ulicy Brackiej, gdzie odwiedziliśmy groby m.in. rodziców J. Tuwima, D. Sierakowskiego i monumentalne mauzoleum poświęcone pamięci Izraela Poznańskiego. Duże wrażenie zrobiło na nas Pole Gettowe z anonimowymi mogiłami Żydów z Litzmannstadt Ghetto. Kolejnym punktem wycieczki była stacja Radegast, zabytkowy budynek kolejowy z 1941 r., miejsce, skąd wywożono ludność żydowską do obozów zagłady. Przeszliśmy Tunelem Pamięci, którego zwieńczeniem jest Kolumna Pamięci z napisem Nie zabijaj w językach polskim, niemieckim i hebrajskim. Na zakończenie zwiedziliśmy Pałac I. Poznańskiego (Muzeum Miasta Łodzi), jednego z najważniejszych łódzkich fabrykantów XIX-wiecznej Łodzi. Poznaliśmy historię dawnego właściciela budynku, podziwialiśmy reprezentacyjne i bogato zdobione pomieszczenia. Wycieczka niewątpliwie pogłębiła naszą znajomość historii Łodzi oraz dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, do czego przyczyniła się piękna wiosenna aura. Renata Rucka-Prill, Elżbieta Sobczyńska

Wycieczka do Łodzi kl.7a i 7b
wycieczka do łodzi kl. 7a i 7b

Kto na podium dzisiaj stanie? Świetliczaki na tropie zagadek....

Uczniowie klas 1-6 wykonali kolejne zadanie w ramach projektu świetlicowego ,,Kto na podium dzisiaj stanie?. Księga rekordów ,,NAJ” wśród zwierząt-album obrazkowy w programie WORD. Jego wykonanie poprzedziły zajęcia podczas których dowiedzieliśmy się o niezwykłych zwierzętach z filmu ,,Niesamowite zwierzęta”, wyszukiwaliśmy różne największe oraz najszybsze zwierzęta w grze karcianej Zanimatch, a także w Internecie. Na koniec nasze przepiękne prace umieściliśmy w Padlecie tworząc niezwykły album obrazkowy z opisami rekordów NAJ wśród zwierząt. Okazało się, że nie tylko wielkość, ale i szybkość poruszania się ma istotny wpływ na życie i funkcjonowanie zwierząt  w środowisku. Już nie możemy się doczekać kolejnego zadania. Autorzy: Grzegorz Niewiadomski oraz uczniowie klas 1-6

uczniowie klas 1-3 w świetlicy
uczniowie świetlicy

Piła czy młot? Po co rybom narzędzia? Świetliczaki na tropie kolejnych zagadek....

Podczas zajęć na świetlicy dzieci miały możliwość poznać najdziwniejsze ryby świata. W ramach tego zadania projektowego została wykonana prezentacja kilku najdziwniejszych ryb żyjących w wodach całego świata.  Następnie na komputerach w programie Paint dzieci wykonały rysunki „Podwodny świat”, na których przedstawiły swoje dziwne rybki, a nawet nadały im nazwy. Katarzyna Różalska

Świetliczaki na tropie......SZTUKA DLA OKA!

W dniu 13 maja dzieci ze świetlicy szkolnej miały możliwość uczestniczenia w zajęciach na temat sztuki współczesnej Op – artu. Po obejrzeniu ciekawej prezentacji wyjaśniającej to ciekawe zagadnienie wiążące się ze złudzeniem optycznym świetliczaki przystąpiły do działania. W pracowni komputerowej każdy mógł poczuć się prawdziwym artystą i za pomocą programu graficznego stworzyć własne dzieło w tym stylu. Okazało się, że nie jest to takie trudne! Niedługo powstanie również galeria powstałych prac w świetlicy. Zapraszam do zwiedzania. Aneta Kowalczyk-Kosterna

uczeń w świetlicy przy komputerze
praca na komputerze

Dzień angielsko-niemiecki w naszej szkole

29 kwietnia br. zorganizowaliśmy w naszej szkole Dzień Angielsko-Niemiecki. Głównym celem tego wydarzenia było przybliżenie uczniom kultury krajów anglo- oraz niemieckojęzycznych. Klasy IV-VIII podczas przerw międzylekcyjnych prezentowały wylosowany kraj – Niemcy, Austrię, Szwajcarię, Wielką Brytanię, Irlandię i Stany Zjednoczone – przy przygotowanym wcześniej stanowisku, mieszczącym się na głównym korytarzu szkoły. Uczniowie bardzo entuzjastycznie zaangażowali się w przygotowania. Stanowiska były różnorodne, w zależności od ich inwencji twórczej. Każdy „zwiedzający” mógł przenieść się w podróż po Europie próbując m.in. rodzimych kuchni, np. niemieckich pierniczków, roladki szwajcarskiej, codon bleu czy słodkiego puddingu. Miłośnicy muzyki mieli okazję posłuchać utworów Mozarta, inni sprawdzić swoją wiedzę nt. wspomnianych krajów rozwiązując quizy, zagadki, próbując swoich sił w odczytywaniu łamańców językowych itp. Chętni do zdjęć mieli możliwość sfotografować się ze Szwajcarem w naszej wspaniałęj fotobudce, a jeszcze inni porozmawiać z Królową Elżbietą II. Nasze przedsięwzięcie wzbudziło dużo pozytywnych emocji, ciekawość i ochotę poznawania krajów anglo- i niemieckojęzycznych, a także zachęciło do pogłębiania nauki języków obcych. Młodzi ludzie są bacznymi obserwatorami i doskonale dostrzegają odrębność kultur, dlatego tak ważne jest zaznajamianie ich z odmiennością obszarów kulturowych krajów anglo- i niemieckojęzycznych, aby kształtować postawę człowieka otwartego i tolerancyjnego. Dzień Angielsko-Niemiecki to także ważny element motywacyjny, pobudzający zainteresowania i zwiększający efektywność nauki. Angelika Pawlak, Anita Bołbot, Małgorzata Reszka

dzień angielsko-niemiecki w szkole
dzień angielsko-niemiecki w szkole

Apel z okazji Święta Konstytucji 3 Maja

By uczcić Narodowe Święto Konstytucji 3 maja, uczniowie klas IV – VIII oraz Misiaczki zamienili się dnia 27 kwietnia w deputowanych szlacheckich, którzy gromkimi okrzykami uchwalali takie konstytucyjne zapisy, jak 100 – tysięczna armia, nałożenie podatków na szlachtę i duchowieństwo, trójpodział władzy, prawa dla mieszczan i opiekę państwa nad chłopami. W szkolnym Sejmie Wielkim uczestniczył król (Pan Krzysztof Bołbot), a obrady sejmu prowadził marszałek Stanisław Małachowski( Błażej Ojrzyński). Panowała radosna, podniosła atmosfera. Zgromadzone tłumy wiwatowały na cześć króla i konstytucji, rzucając królowi pod nogi biało – czerwone kwiaty. Urszula Baranowska

Zdjęcia uczniów z Apelu o Konstytucji 3 Maja
Zdjecia uczniów z Apelu Konstytucja 3 Maja

Przedstawienie z okazji Dnia Ziemi kl.1

Uczniowie klasy 1 wraz z wychowawczynią przygotowali barwne przedstawienie z okazji Dnia Ziemi. Przypomnieli kolegom i koleżankom z klas młodszych o konieczności ochrony środowiska naturalnego. Małgorzata Sarzyńska

przedstawienie kl.1

Konkurs z okazji Dnia Ziemi kl.1-3

22 kwietnia to Dzień Ziemi. W klasach 1-3 odbył się konkurs przyrodniczo-ekologiczny pod hasłem ,,Dbamy o naszą planetę”. Uczniowie wykonali z odpadów dekoracje na korytarz szkolny oraz prace plastyczne na temat ochrony środowiska. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.

prace plastyczne uczniów kl.1-3
prace plastyczne uczniów kl.1-3

Sprzątanie lasu w ramach Światowego Dnia Ziemi

22 kwietnia podczas Światowego Dnia Ziemi nasza szkoła przystąpiła do akcji sprzątania lasu znajdującego się obok naszej szkoły. Tego wyjątkowego dnia uczniowie naszej szkoły spotkali się z leśniczymi Nadleśnictwa Brzeziny, którzy w rozmowie o ekologii i ochronie środowiska zwrócili m.in. uwagę na potrzebę systematycznego dbania o przyrodę, która jest miejscem życia wielu zwierząt, a także przestrzenią gdzie chętnie aktywnie wypoczywamy. Dlatego z myślą o ochronie przyrody oraz z nadzieją, że w przyszłości będziemy mogli spotykać się w tym lesie podczas szkolnych lekcji np. przyrody czy wychowania fizycznego, a także w wolnym czasie od zajęć szkolnych zdecydowaliśmy przystąpić do niezwłocznego działania. Przy pełnym zaangażowaniu uczniów, jak i nauczycieli udało nam się z lasu , wynieś większość zalegających tam od lat śmieci.

Co na to nasi uczniowie?

„Nawet nie wiedzieliśmy, że mamy taki fajny las obok naszej szkoły. Fajnie, że udało nam się wspólnie zebrać większość śmieci.  Teraz jest tutaj naprawdę fajnie i będzie można bezpiecznie spacerować po tym lesie”.
„To, kiedy robimy kolejną akcję?”.
„Od dziś będziemy się opiekować tym lasem, aby zawsze było tutaj przyjemnie i bezpiecznie”.
„Będziemy mogli tu biegać?”.
„Lubię być w lesie”.
Ta akcja jest naszym kolejnym działaniem zmierzającym  w kierunku stworzenia w przyszłości  na tym terenie ścieżek edukacyjno-sportowych.
Dziękujemy Nadleśnictwu Brzeziny za możliwość przeprowadzenia akcji oraz dostarczenie worków i jednorazowych rękawiczek, a także za wywiezienie do utylizacji zebranych śmieci.
Mariusz Kotelnicki

sprzątanie lasu kl.4 i 5

Świetliczaki na tropie zagadek...Czym pachną pory roku?

W ramach projektu świetlicowego uczniowie wykonali kolejne zadanie: Czym pachną pory roku?. Rozwiązywaliśmy zagadki na temat kwiatów oraz quiz w programie Wordwall, szukaliśmy kwiatów po ich nazwach. Wcale nie było łatwo ale daliśmy radę!. Poznaliśmy także różne gatunki kwiatów całorocznych. Na koniec wykonaliśmy przestrzenne, kolorowe kwiaty i śliczne portrety Fridy Kahlo, a także dowiedzieliśmy się dużo informacji o tej meksykańskiej malarce słynącej z autoportretów. Grzegorz Niewiadomski

kwiaty z serduszek-praca techniczna

Światowy Dzień Ziemi w naszej szkole

22 kwietnia 2022 r. obchodziliśmy w szkole DZIEŃ ZIEMI, znany też jako Światowy Dzień Ziemi – to nazwa akcji prowadzonych corocznie wiosną, których celem jest promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie. Każdy z nas jest mieszkańcem tej planety dlatego każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan. Nasze życie jest od niej uzależnione. Ziemia nas żywi oraz stanowi istotę naszej egzystencji – naszej i naszych dzieci. W ramach obchodów tego ważnego dnia uczniowie klas I-VIII stworzyli Kodeks Młodego Ekologa, uczniowie uczęszczający na zajęcia świetlicowe rozwiązali różne zagadki w  Escape room ,,Dzień Ziemi” a także na korytarzu pojawiła się gazetka ,,ECO” czyli ciekawostki o Ziemi. Z niej dowiedzieliśmy się jak bardzo należy dbać o naszą planetę nie tylko 22 kwietnia, ale przez cały rok. Grzegorz Niewiadomski, Katarzyna Różalska, Dominika Paroń-Gorzelak

zdjęcie gazetki o Ziemi
zdjęcie monitora

Akcja sprzątanie!

Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodziliśmy również w świetlicy szkolnej. Dzieci przebywające w tym dniu w świetlicy zbierały śmieci na terenie naszej szkoły, głównie w miejscach wspólnych zabaw. Dodatkowo po tak wyczerpującym spacerze obejrzeliśmy film dotyczący ochrony środowiska i segregacji śmieci. Miło i zdrowo spędziliśmy ten czas w świetlicy ucząc się jak dbać o naszą planetę i szanować otaczającą przyrodę. Nauczyciele świetlicy szkolnej.

dzieci ze świetlicy

Wiosennie w naszej świetlicy

                                                                                                                                                                                                                                                                             Puk, puk, puk……….w okienko!
                                                                                                                                                                                                                                                                                         -Wyjdźcie dzieci prędko
                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Idzie już wiosenka
                                                                                                                                                                                                                                                                                                 i słoneczko świeci.

„Wiosna, ach to Ty….” – Wiosna zawitała do świetlicy szkolnej na dobre! Jest zapowiedzią słonecznych dni i budzenia się przyrody do życia. Ten kto jest znakomitym obserwatorem, może ją już ujrzał, usłyszał i poczuł. Wiosna to przecież słońce, zielone pąki i pierwsze kwiaty, to świergot ptaków i powiew ciepłego wiatru. Rozpoznać  ją można wszędzie zarówno  w przyrodzie jak i w wystroju naszej sali. Pojawiły się w niej przepiękne wiosenne prace plastyczne wykonane przez uczniów uczestniczących  w zajęciach świetlicowych. Dekoracje są wszędzie. W naszej świetlicy od razu zrobiło się kolorowo, ciepło i wiosennie!. Wspólnie czarowaliśmy wiosnę, a ona wreszcie do nas przyszła! Uczniowie bardzo chętnie wykonują prace plastyczne, które można podziwiać w poniższej galerii. Wychowawcy świetlicy szkolnej.

prace plastyczne dzieci ze świetlicy

Rekolekcje szkolne

W dniach 4 i 5 kwietnia 2022r. klasy I-VIII uczestniczyły w rekolekcjach szkolnych w kościele MB Królowej Polski w Bedoniu. Ćwiczeniom duchowym przewodził ks. Piotr Mieloszyński-ojciec duchowny alumnów WSD w Łodzi. Licznie zgromadzeni wzięliśmy udział w naukach rekolekcyjnych, które do nas skierował rekolekcjonista. Były to szczególne dni roku szkolnego. Dostarczyły nam wiele ważnych i ciekawych myśli, do których z pewnością nie raz warto będzie wrócić. Ilona Najder

rekolekcje szkolne w kościele

Tydzień kolorów

Tydzień od 4 do 8 kwietnia był dla naszych uczniów bardzo emocjonujący dlatego, że odbywał się TYDZIEŃ KOLORÓW. Celem akcji, która była zorganizowana przez Samorząd Uczniowski naszej szkoły była m.in.: integracja uczniów i nauczycieli. Każdego dnia obowiązywał strój w innych kolorach. Kolorowy Tydzień był ciekawy i dostarczył wszystkim wielu wrażeń. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za wspaniałe zaangażowanie każdego dnia. Katarzyna Różalska

zdjęcie klasy 7a

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

,,Nie bądź zielony w temacie autyzmu, w kwietniu bądź niebieski” pod takim hasłem odbył się u nas w szkole dzień tolerancji w ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Na całym świecie dzień ten obchodzony jest 2 kwietnia. Na znak solidarności z autyzmem nauczyciele oraz uczniowie założyli ubrania w kolorze niebieskim. Wychowawcy klas przeprowadzili zajęcia, które uświadomiły dzieciom i młodzieży z jakimi problemami borykają się ludzie dotknięci autyzmem. Uczniowie klasy ,,0″ wykonali piękne prace plastyczne pt.,,Niebieski świat”, a starsi z klas I-III serca w kolorze niebieskim. Na zakończenie uczniowie z kl. 7B pomogli wykonać tablicę informacyjną z której cała społeczność szkolna może dowiedzieć się więcej na temat autyzmu oraz zwrócić uwagę na problemy i potrzeby osób z autyzmem. Grzegorz Niewiadomski, Dominika Paroń-Gorzelak

zdjęcie tablicy informacyjnej-autyzm
zdjęcie kl.3

Wycieczka do Łodzi kl. V i VI

30 marca klasa V i VI brała udział w warsztatach  „Misz-Masz” w Eksperymantarium. Uczniowie zaopatrzeni w fartuchy i ochronne okulary przeprowadzali doświadczenia chemiczne. Następnym punktem programu była wizyta w „Dark World”, w trakcie której wszyscy mogli się przekonać z jakimi przeszkodami w życiu codziennym muszą zmagać się osoby niewidome. Przy okazji pobytu na Placu Wolności, uczniowie poznali najważniejsze zabytki tam się znajdujące i posłuchali kilku ciekawostek historycznych przekazanych przez p.Baranowską.  Uczniowie wracali zadowoleni i pełni nowych doświadczeń. Anita Bołbot, Urszula Baranowska, Grzegorz Niewiadomski

uczniowie kl. V i VI na wycieczce

Arena Młodych

30 marca 2022 roku  roku uczniowie klasy VIII, VIIb i nieliczni z VIIa wraz z opiekunami uczestniczyli w ważnym wydarzeniu kulturalno-edukacyjnym o charakterze ewangelizacyjnym „ Arena Młodych”. To spotkanie  zorganizowano z inicjatywy ks. Arcybiskupa Grzegorza Rysia. Program wypełniony  integracją, warsztatami, wspólnymi tańcami, , śpiewem – był dla wszystkich cennym i inspirującym doświadczeniem. Tematem przewodnim była przypowieść o synu marnotrawnym. Modlitwa, adoracja, spowiedź, były dopełnieniem wielkopostnych rekolekcji. Pięć tys. młodych, a wśród nich i nasi uczniowie wspólnie uwielbiało Boga, oddawało Mu chwałę z radością i prostotą dzieci , wyrażając siebie i swoje emocje. Ilona Najder

Arena Młodych zdjęcie

Światowy dzień matematyki

Dziękujemy wszystkim klasom, za udział w Światowym dniu matematyki. Wasze zaangażowanie na zajęciach było zaskakujące, a dodatkowe prace, które przynieśliście bardzo kreatywne. Oto zwycięzcy na najbardziej pokręconą matematycznie klasę:
Miejsce pierwsze – klasa IVa.
Miejsce drugie – klasa Va.
Miejsce trzecie – klasa VIa.
Wszystkim serdecznie gratulujemy !
Paulina Stępień, Katarzyna Różalska.

dzień matematyki-zdjęcie plakatu

21 marca - Światowy Dzień Zespołu Downa

21 marca przypada Pierwszy Dzień Wiosny. W tym dniu obchodzone jest jeszcze jedno święto – Światowy Dzień Zespołu Downa. Data nawiązuje do obecności u osób z Zespołem Downa dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21 parze chromosomów. W tym dniu wszyscy okazujemy naszą solidarność z osobami z trisomią 21. Drobne gesty mają znaczenie, mogą przysłużyć się niwelowaniu barier i przezwyciężaniu krzywdzących stereotypów. Dzisiaj mogliśmy dowiedzieć się więcej na temat problemów, które mają osoby z Zespołem Downa z przygotowanej na korytarzu na ten temat tablicy informacyjnej. Grzegorz Niewiadomski, Dominika Paroń-Gorzelak

Powitanie wiosny w naszej szkole

21 marca uczniowie klas I-III jak co roku powitali wiosnę. Uczniowie klasy I poprzez zajęcia interdyscyplinarne, ubiór, śpiew, wspólną zabawę zaakcentowali nadejście wiosny. Oglądali filmy o zwiastunach wiosny, rozwiązywali zagadki, quizy, w grupach wykonali prace plastyczne. Na koniec wykonali kukły Marzanny, które zostały spalone w ognisku. Klasa III przygotowała przedstawienie pt. Wiosna na łące. Dzieciaki w zabawny sposób pokazały  wiosenne zachowania stworzeń zamieszkujących to środowisko. Na szczególną uwagę zasługiwała świetna gra aktorska i wspaniałe stroje. Kolejnym wydarzeniem było uroczyste palenie Marzanny. Dodatkową atrakcją było spotkanie z alpakami, które odwiedziły nasze przedszkole i szkołę. Dzieci miał możliwość pogłaskania, nakarmienia i przytulenia tych przepięknych zwierzaków. Iwona Górska.

powitanie wiosny kl.3

Dzień bez plecaka!

Są wyjątkowe dni w roku szkolnym, kiedy uczniowie mogą wykazać się inwencją i pomysłowością. W poniedziałek, 21 marca z okazji Pierwszego Dnia Wiosny odbył się dzień bez plecaka. Tradycyjne torby i plecaki poszły w kąt. Zamiast nich pojawiły się latarnie, walizki na kółkach, wózki dla lalek, garnki, patelnie, klatki dla zwierząt domowych, pudełka, koszyki wiklinowe oraz wiele innych! Gratulujemy kreatywności i pomysłowości!

klasa 7b

Świetliczaki na tropie....

W ramach projektu świetlicowego uczniowie wykonali kolejną pracę pt. Ile oczu ma rosół? Dzieci bardzo dobrze znają polskie tradycje kulinarne i przede wszystkim to te potrawy wskazują jako ulubione. Zanim przystąpiliśmy do robienia naszej świetlicowej książki, uczniowie mieli możliwość obejrzenia różnych książek kulinarnych , w tym także online. Przez kilka tygodni malowali obrazki przedstawiające ich potrawy, a potem wspólnie poszukiwaliśmy i pisaliśmy przepisy. Efekt wyszedł znakomity. Mamy nadzieję, że książka będzie chętnie oglądana, a przepisy wykorzystywane w Waszej kuchni. Autorzy główni: p. K. Różalska, Wiktoria Stępień kl. 2. Współautorzy: dzieci uczęszczające na świetlicę.

przepis z książki kucharskiej
okładka książki kucharskiej
przepis z książki kucharskiej

St. Patrick's Day w naszej szkole

W czwartek 17 marca 2022r. w naszej szkole z okazji święta patrona Irlandii (Św. Patryka) uczniowie przyszli do szkoły ubrani na zielono. Widzieliśmy zielone koniczynki, kapelusze, flagi. W tym dniu Irlandia wita wiosnę, a ludzie życzą sobie pomyślności i szczęścia. Nasi uczniowie poznali tradycję tego święta, które jest również obchodzone w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Uczniowie wykonali piękne prace plastyczne. I miejsce postanowiliśmy przyznać Lenie Lesiak z kl. IV, Joannie Pietrzyk z kl. III., Fabianowi Wójciakowi z kl. VII A oraz Marcelowi Wrzesińskiemu z kl. VII A. Wyróżnienia otrzymują: Justyna Alwasiak z kl. IV, Wiktoria Kraft z kl. IV, Oliwia Ścieżko z kl. IV., Bartek Salomon z kl. IV oraz Oliwia Świeciak z kl. VII A i Kacper Słyszcio z kl. VII A. Wszystkim uczniom dziękujemy za zaangażowanie i dobrą zabawę. Nauczyciele języka angielskiego.

zdjęcie uczniów ,,0"

Powitanie naszych koleżanek i kolegów z Ukrainy w naszej szkole

W  ostatnich  dniach powitaliśmy  w naszej świetlicy  naszych sąsiadów z Ukrainy, którzy będą  uczęszczać  na  zajęcia lekcyjne do  naszej szkoły. Pierwszy dzień wspólnego pobytu  w szkolnej świetlicy rozpoczęliśmy od zapoznania się z naszymi nowymi koleżankami i kolegami, obejrzeliśmy prezentację multimedialną o Ukrainie i jej miastach, zobaczyliśmy najważniejsze budowle i atrakcje turystyczne, a także na znak jedności  wysłuchaliśmy hymnu Naszego Państwa i hymnu Ukrainy. Potem wykonaliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia, jedliśmy cukierki, ciastka, a nawet była pizza. Włączyliśmy naszych nowych świetliczaków z Ukrainy w naszą świetlicową rodzinę. Wychowawcy świetlicy szkolnej.

Zdjęcie dzieci w świetlicy
Zdjęcie świetliczaków w świetlicy

Pomoc dla Ukrainy

Bardzo gorąco dziękujemy wszystkim, któzy włączyli się w różne formy pomocy dla Ukrainy. Dzięki Państwu mogliśmy pomóc uchodźcom kupując im pralkę, wykonując prace hydrauliczne oraz przekazując zebraną od Was pościel, odzież, żywność, środki chemiczne, zabawki dla dzieci, za pośrednictwem mieszkanki Janówki, która udostępniła im swoje mieszkanie w Łodzi. Ksenia Brzezińska – Rum.

Pomoc dla Ukrainy dary
Pomoc dla Ukrainy dary

Ostatki w klasie 1

Zgodnie z tradycją, w swojej sali, bez atrakcji „masowych”, udało się zorganizować bal ostatkowy w klasie I. Dziś panowała u nas bajkowa atmosfera. Przybyły księżniczki, królewny, Kot w butach, Syrena, Spiderman, Ironman, kowboje i kowbojki, myszki, króliczki, policjanci, strażaccy, Zorro i inni zaczarowani goście. Sala udekorowana balonami i serpentynami, muzyka grała głośno.  Dzieci z ochotą uczestniczyły w tańcach, zabawach i konkursach. Podczas pląsów było wesoło i kolorowo. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości. Rodzice zadbali o słodki poczęstunek i napoje. To był wspaniały bal! Małgorzata Sarzyńska

zdjęcie kl. 1 - ostatki

Półkolonie w naszej szkole 21.02.-25.02.2022r.

W drugim tygodniu ferii zimowych w szkole odbyły się półkolonie pod hasłem „Aktywnie i twórczo idziemy przez zimę”. Wzięło w nich udział 36 uczniów klas I-VI, którzy pod opieką wychowawców: p. K. Brzezińskiej-Rum, p. G. Niewiadomskiego i p. R. Ruckiej-Prill uczestniczyli w szczegółowo przygotowanym programie. Jego głównym celem było kształtowanie nawyków zdrowego, bezpiecznego i przyjemnego spędzania czasu wolnego. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnicy zostali zapoznani z regulaminem półkolonii, oraz zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach podczas wycieczek oraz z regulaminem bezpieczeństwa związanym z COVID-19. Przez cały tydzień półkolonii dzieci brały udział w zajęciach o charakterze profilaktycznym i rekreacyjnym. Odbyły się spotkania z psychologiem i z funkcjonariuszami Policji, podczas których poruszony został problem bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach oraz umiejętności wyrażania emocji i sposobów radzenia sobie z nimi. Uczniowie codziennie, pod okiem instruktora, uczestniczyli w zajęciach z robotyki, co pozwoliło im na pogłębienie wiedzy z zakresu programowania i kodowania. Pan G. Niewiadomski przeprowadził zajęcia z elementami kodowania z wykorzystaniem programu Hour of Code. Podczas półkolonii odbyła się wycieczka do Łodzi. Zwiedziliśmy Dworzec Łódź Fabryczna, ul. Piotrkowską, Pasaż Róży oraz Manufakturę będącą przykładem rewitalizacji budynków fabrycznych. Wielką atrakcją wyjazdu stały się zajęcia w pracowni robotyki przy ul Łagiewnickiej, gdzie dzieci miały możliwość skonstruowania i zaprogramowania własnego robota. Tłusty czwartek uczciliśmy wspólnym pieszym wyjściem do firmy cukierniczej Sosnowskich. Aby tradycji stało się zadość, każdy zjadł pysznego pączka nadzianego marmoladą. Podobno przynosi to szczęście!. Ostatniego dnia półkolonii, w piątek, udaliśmy się na spotkanie ze strażakami Ochotniczej Straży Pożarnej w Bedoniu. Strażacy zaprezentowali nam sprzęt gaśniczy, przypomnieli również numery alarmowe. Uczniowie mogli zobaczyć, jak ubrany jest strażak podczas gaszenia pożaru oraz przymierzyć niektóre części strażackiego stroju. Niektórzy już postanowili w przyszłości zostać strażakami!. Dzieci uczęszczające na półkolonie codziennie brały udział w zajęciach sportowych w sali gimnastycznej, a także rozwijały swoje uzdolnienia podczas zajęć plastyczno-technicznych. Przez cały tydzień uczestnicy półkolonii mieli zapewnione ciepłe posiłki, napoje i słodycze, a ostatniego dnia wielką niespodzianką była pizza. Półkolonie stały się ciekawą i bezpieczną formą spędzania wolnego czasu podczas ferii. Wszystkie dzieci wyraziły chęć uczestnictwa w podobnych zajęciach w przyszłym roku. Ksenia Brzezińska-Rum, Grzegorz Niewiadomski, Renata Rucka-Prill

Uczniowie ZSP Bedoń w OSP
Pizza w świetlicy

Walentynkowe ZOO

Jak każdego roku 14 lutego obchodzimy Walentynki. Nasz świat zapełnia się wtedy serduszkami, bukietami róż i bombonierkami pełnymi czekoladek. Lubimy to święto!. Jest to też świetna okazja by komuś wyznać długo oczekiwane uczucia. Uczniowie świetlicy z okazji dnia Św. Walentego wykonali z kolorowych serduszek różne zwierzęta, które pięknie wyglądają, cieszą oko i są ozdobą naszej szkoły. Wycinając serca stworzyliśmy także kolorowe serduszkowe kwiaty, które zawiesimy na przywitanie długo oczekiwanej wiosny już niebawem. Katarzyna Różalska, Grzegorz Niewiadomski

Walentynkowe zoo-prace plastyczne

Tydzień warzyw

W dniach 24-28 stycznia 2022 r. w naszej szkole odbył się tydzień warzyw. Aby promować zdrowe odżywianie uczniowie mieli na drugie śniadanie przynieść sałatkę lub kanapkę       z określonym warzywem.

zdjęcie warzyw

Poniedziałek – ogóreczek
Wtorek – marcheweczka
Środa – papryczka
Czwartek – pomidorek
Piątek – sałata, rukola, szpinak do wyboru
Klasą najbardziej zaangażowaną okazała się kl. 3 oraz 7b. Dziękujemy wszystkim za udział i zachęcamy do większego udziału w tego typu akcjach i do obejrzenia zdjęć w galerii naszej szkoły. Katarzyna Różalska

Zima w naszej świetlicy

Zima to temat bardzo atrakcyjny dla dzieci. W naszej świetlicy dało się poczuć zimową aurę. Bałwanki, pingwiny, opanowały nasze sale i to nie ważne, że były z papieru, bo i tak wywołały uśmiechy na twarzach podopiecznych. Podczas zajęć świetlicowych dzieci wykonywały prace plastyczne różnymi technikami. Słuchały opowiadań, bajek nawiązujących do obecnej pory roku. Dzieci przypomniały sobie również zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu. Czas spędzony w świetlicy to oczywiście nie tylko praca, ale również gry edukacyjne, zabawy konstrukcyjne klockami, projekcje filmowe, zajęcia w pracowni komputerowej, a także gry i zabawy, które dzieci wybierają kierując się własnymi zainteresowaniami. W galerii naszej szkoły kilka zdjęć przedstawiających efekty ostatnich działań w świetlicy. Nauczyciele-wychowawcy świetlicy szkolnej.

zdjęcie prac dzieci ze świetlicy

,,Świetliczaki na tropie...." Co to jest gafa? -czyli Savoir vivre każdego dnia.

Mały teatr formy. BON TON w świetlicy!
Podczas kolejnego zadania z projektu Świetliczaki na tropie zagadek…. dzieci maiły możliwość odegrania kilku scenek rodzajowych na temat dobrego zachowania. Wstępem do tej zabawy było zapoznanie się z prezentacją ABC dobrych manier, następnie dzieci zainicjowały trzy scenki dobrego zachowania w świetlicy. Zabawa polegała na zaprezentowaniu jak nie należy robić, a następnie po wspólnej rozmowie następowała kolejna scenka z właściwym zachowaniem. Scenki zostały sfilmowane. Po każdej stworzonej sytuacji następował zapis na planszy Dobrych i Niewłaściwych Manier w Świetlicy. Najbardziej dzieciom przypadła do gustu rola nauczyciela! Aneta Kowalczyk – Kosterna

oglądanie prezentacji przez dzieci na komputerze

Realizujemy projekty Fundacji Uniwersytet Dzieci

Uczniowie klasy 2 i klasy 3 realizowali projekt „Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?” zorganizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. W ramach projektu uczniowie zrealizowali cykl 8 lekcji o tematyce nie tylko przyrodniczej: Jak się uczyć koncentracji uwagi?,  Jak wspólnie zapracować na sukces?,  Co to znaczy, że rośliny żyją?, Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?, Gdzie mieszkają jeże?, Kto będzie głodny, gdy znikną dżdżownice?, Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?,  Jak oczyścić brudną wodę?. Uczniowie rozwinęli umiejętności związane z rozumieniem zjawisk przyrodniczych, wykonali kilka bardzo ciekawych eksperymentów, współpracowali w grupie i rozpoznawali emocje. W II półroczu planujemy realizację kolejnego projektu. Dorota Szulc

plakat udziała w projekcie Przyroda z klasą

,,Serce na gwiazdkę"

W miesiącu listopadzie odbyła się akcja charytatywna zorganizowana przez szkolne koło Caritas „Serce na gwiazdkę”. Przez cały miesiąc chętni uczniowie przynosili słodycze, które przekazano potrzebującym dzieciom ze świetlicy środowiskowej przy Caritas Łódzkiej. Szczególnie wrażliwi okazali się uczniowie klasy I, którzy zebrali najwięcej słodkości. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w akcję. Ilona Najder – opiekun SZkC

zdjęcie ze zbiórki Szkolnego szkoła Caritas

Spotkanie świąteczne w kl. I-III

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Z tej okazji uczniowie klasy 2 przygotowali inscenizację o zwyczajach i tradycjach związanych z najpiękniejszymi i wyczekiwanymi świętami. Dzieci z klasy 1 i klasy 3 zaśpiewały wesołe piosenki przy akompaniamencie instrumentów. W klasach przygotowaliśmy piękne stroiki i podzieliliśmy się tradycyjnie opłatkiem, życząc zdrowych i wesołych świąt! Dorota Szulc

zdjęcie świąteczne kl. 3

Wycieczka kl I-III do EC1 w Łodzi

16 grudnia uczniowie klas 1-3 odwiedzili Ulicę Żywiołów w Centrum Nauki i Techniki EC1, składającą się z 5 stref tematycznych- Wody, Ziemi, Życia, Ognia i Powietrza. Strefy te stworzyły mnóstwo okazji do samodzielnego poszerzania wiedzy poprzez eksperymenty i doświadczenia. Uczniowie spędzili dwie godziny w sposób aktywny i niezwykle interesujący. Dorota Szulc

zdjęcie dzieci w EC 1

Mikołajkowy klimat w kl. VIIA i VIIB

W naszej szkole zapanował już świąteczny klimat – pojawiła się choinka, renifer, czuć atmosferę ciepła i serdeczności. Na lekcjach języka niemieckiego nastrajamy się świątecznie śpiewając kolędy, np. „Stille Nacht” („Cicha noc”) oraz świąteczne piosenki. Naszą ulubioną stała się „Lass uns froh und munter sein”, której możecie posłuchać oglądając załączone filmiki. Klasy 7a i 7b śpiewają wesoło „Lustig, lustig, trala-la-la-la, bald ist Nikolausabend da”! W ten sposób nie tylko dobrze się bawimy, ale rozwijamy także nasze umiejętności językowe i poznajemy kulturę krajów niemieckojęzycznych. Andżelika Pawlak

zdjęcie klasy 7b

Mikołajkowa wizyta w kinie- kl.VI, VIIA, VIIB, VIII

6 grudnia klasy VI, VIIA, VIIB i VIII wraz z opiekunami brali udział w mikołajkowej wycieczce do kina Helios w Łodzi. Głównym celem i założeniem programowym wycieczki było: kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez aktywny odbiór sztuki filmowej, kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych, środkach transportu, integracja uczniów i wzmocnienie więzi koleżeńskiej, poznanie nowych miejsc z zakresu kultury w regionie. Uczniowie obejrzeli film pt: ,,Clifford” pies wielki jak miłość, który wprowadził radosną i śmieszną atmosferę. Grzegorz Niewiadomski, Katarzyna Różalska, Elżbieta Sobczyńska, Renata Rucka-Prill

uczniowie szkoły w kinie Helios

Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami w naszej szkole

3 grudnia przypada Światowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami, który został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. To święto ma na celu zwrócenie uwagi na problemy tej grupy społecznej, a przede wszystkim na potrzebę integracji i współistnienia z resztą społeczeństwa. W ramach obchodów Dnia Osób Niepełnosprawnych uczniowie naszej szkoły założyli w tym dniu dwie różne skarpety, przygotowali plakaty oraz obejrzeli wystawkę Savoir-vivre dla i wobec osób niepełnosprawnych. Dzieci naszej szkoły pokazali, że są wrażliwe na potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami, w pełni je akceptują i są otwarte na wspólną pracę i zabawę. Grzegorz Niewiadomski, Dominika Paroń-Gorzelak

uczniowie klasy 1 w różnych skarpetach

Teatr Mały i Muzeum Miasta Łodzi-wycieczka klas IV,V,VI

1 grudnia klasa IV,V i VI obejrzały spektakl ,,Ania z Zielonego Wzgórza” w teatrze Małym w Manufakturze. Następnie uczniowie zobaczyli wystawy stałe w Muzeum Miasta Łodzi. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się ekspozycja wzbogacona licznymi multimediami i obiektami dotykowymi ,,Łódź w Europie. Europa w Łodzi. Ziemia obiecana wczoraj i dziś”. Duże wrażenie zrobiły także na uczniach wnętrza Pałacu Izraela Poznańskiego. Anita Bołbot, Grzegorz Niewiadomski, Paulina Stępień

zdjęcie dzieci w Pałacu Izraela Poznańskiego w Łodzi

Tydzień owoców

Już kolejny rok w naszej szkole odbył się „Tydzień owoców”. Uczniowie w każdy dzień musieli przynieść do szkoły inny wskazany owoc. Były to banany, gruszki, jabłka, winogrono oraz mandarynki. Największą aktywność wykazały klasy najmłodsze.  Akcja ta była świetną okazją do tego, aby przypomnieć o roli owoców w naszej diecie. Katarzyna Różalska, Ksenia Brzezińska-Rum

tydzień owoców zdjęcie klasy I

„Świetliczaki na tropie……”Jgik tp szrfy?- czyli zaszyfrowane wiadomości.

Nasi uczniowie mieli możliwości poznania różnych rodzajów szyfrowania wiadomości. Dowiedzieli się między innymi, czym był szyfr Juliusza Cezara, Polibiusza, harcerski szyfr „Czekoladka”. Najmłodsi szyfrowali swoje imiona i nazwiska za pomocą kodu obrazkowego i tworzyli również samodzielnie takie kody. Informacje przekazywane wywarły na uczniach duże wrażenie, bardzo spodobało im się szyfrowanie wiadomości. Katarzyna Różalska

szyfry-praca ucznia klasa 3

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA w naszej szkole!

Miękki, puchaty i taki z łatką. 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś. 
W naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia 25 listopada. Uczniowie mogli przynieść do szkoły swojego ulubionego pluszowego przyjaciela, który niewątpliwie umilił im czas spędzony w szkole. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo „czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!” Dorota Szulc, Iwona Górska

zdjęcie kl. 2 w dniu misia

Sposób na nudę

Co robić w długie, jesienne wieczory? Na to pytanie próbowali znaleźć odpowiedź uczniowie klasy I podczas zajęć „Jak na scenie grają cienie?”. Na początku podczas zabaw sprawdzali, kiedy i dlaczego powstaje cień, od czego zależy kształt cienia i jego wielkość, czy wszystkie przedmioty rzucają cień, na końcu dowiedzieli się do czego cień można wykorzystać? Po obejrzeniu krótkiego filmu o historii teatru cieni uczniowie sami przystąpili do działania. Wylosowali tematy i zaczęli tworzyć scenariusz i rekwizyty do swoich scenek. A potem już była tylko zabawa….Małgorzata Sarzyńska

teatr cieni uczniowie klasy 1

Dzień Postaci z Bajek w klasach młodszych

W klasach młodszych świętowaliśmy światowy dzień postaci z bajek. Bajki towarzyszą nam od najmłodszych lat, rozweselają i bawią, ale też przekazują ważne prawdy życiowe. Dzieci brały udział w konkursach i zabawach, w których musiały wykazać się znajomością postaci z przeróżnych bajek. Dorota Szulc

zdjecie dzieci w strojach postaci z bajek

Akcja - cukier atakuje!

W klasie 2 przeprowadziliśmy akcję pod hasłem „Cukier atakuje!”. Sprawdziliśmy, ile cukru zawierają różne popularne produkty. Wielkim zaskoczeniem okazał się mały serek śmietankowy naturalny (przecież słony…), w którym było aż półtorej łyżeczki cukru! Od dziś każdy z nas sprawdzi skład produktu, zanim go kupi…Dorota Szulc

zdjęcie produktów spożywczych

Dzień Postaci z Bajek

Jest to wspaniała inicjatywa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych – bajki bowiem są świetnym pomostem do wspólnej zabawy między pokoleniami. Święto niesie za sobą nie tylko chęć docenienia bajek i ich twórców, ale i wartości edukacyjne. To dobra okazja, by zachęcić najmłodszych do czytania bajek, a co za tym idzie rozwijania wyobraźni, pamięci, zdobywania wiedzy na różne tematy, poznawania nowych słów, zasad gramatyki czy kształtowania właściwych postaw moralnych. W naszej szkole uczniowie i nauczyciele w tym dniu przyszli do szkoły w nieco innych strojach niż na co dzień. Na korytarzu podczas przerwy można było spotkać: Myszkę Miki, Króla Juliana, Shreka, Krasnoludki, Gargamela, Kangurka, Wróżki, Diabolinę, Księżniczki, Kota w butach, Czarownicę, Pandę, Minionka i wiele innych postaci. Dziękujemy wszystkim przebranym za włączenie się w akcję.
Katarzyna Różalska

uczniowie 8 klasy w bajkowych strojach

Lekcje z emocjami

W ramach projektu Uniwersytetu Dzieci „Lekcje z emocjami”, klasa V realizowała na lekcji wychowawczej temat „Dlaczego czasem lepiej w drużynie?”.  Uczniowie mieli za zadanie zbudowanie maszyn, które jeszcze nie istnieją a miałyby za zadanie uprzyjemnić życie wielu ludziom. Powstały cztery roboty, które miałyby za zadanie pomagać niepełnosprawnym, sprzątać świat lub pomagać nam się zrelaksować. Podczas tworzenia projektów uczniowie jednocześnie uczyli się pracować efektywnie w swoich drużynach i wspólnie realizować założony cel. Anita Bołbot

prace dzieci z klasy IV

Wszyscy święci balują w niebie

29 października w naszej szkole zagościło wyjątkowo dużo świętych. Przybyli m.in. św. Franciszek, Matka Teresa z Kalkuty, św. Kinga, święci Krzysztof i Katarzyna, Kacper, a nawet Patron szkoły św. Jan Paweł II. W klasach młodszych pojawili się także Maryja i św. Nikodem oraz Józef. Wszyscy pięknie opowiadali o swoich świętych Patronach. Do świętych dołączyła także grupa przedszkolaków -„0” Akcja szkolnego koła Caritas połączona była z konkursem klasowym na największą liczbę przebranych uczniów. I miejsce w konkursie pod względem ilości ” świętych” zajęła klasa VIIa , II miejsce klasa VII b, III zaś klasa VI. Gratulujemy także młodszym klasom, które także włączyły się do akcji i prezentowały swoich świętych. Pamiętajcie, świętym może zostać każdy. Ilona Najder

uczniowie w przebraniu świętych

Pamiętamy o tych, którzy odeszli...

W dniu 25 października klasa 8 pod opieką wychowawczyni p. Katarzyny Różalskiej oraz pedagog p. K. Brzezińskiej-Rum wybrała się na cmentarz w Bedoniu w celu zrobienia porządków na zaniedbanych grobach i zapaleniu zniczy. Uczniowie bardzo zaangażowali się w tą akcję, byli dobrze do niej przygotowani i widać było, że robią to nie z obowiązku, lecz z potrzeby serca. K. Różalska, K. Brzezińska-Rum

zdjęcie palących się zniczy

Ślubowanie kl.1

26 października uczniowie klasy pierwszej zostali włączeni do społeczności szkolnej. Ta uroczystość ślubowania i pasowania dzieci na uczniów szkoły jest bardzo ważna nie tylko dla najmłodszych, ale również ich rodziców i nauczycieli. Dwa miesiące wcześniej uczniowie rozpoczęli swoją przygodę ze szkołą. Mimo, iż pierwsze dni dla niektórych były trudne, to dziś pokazały, że chociaż jeszcze czasami z tremą, to świetnie recytują, śpiewają i tańczą, a także grają na instrumentach perkusyjnych. Po części artystycznej nastąpił najważniejszy punkt dnia – ślubowanie na Sztandar Szkoły. Potem pani Dyrektor pasowała każde dziecko na ucznia poprzez dotknięcie jego ramienia dużą kredką. Na koniec wszyscy otrzymali swój pierwszy dokument – legitymacje szkolne, pamiątkowe dyplomy oraz upominki Pani Dyrektor oraz przedstawiciele rodziców życzyli pierwszakom, by pobyt w szkole był najpiękniejszą przygodą, pełną samych najlepszych ocen i wzorowego zachowania. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji. Małgorzata Sarzyńska
zdjęcie pierwszoklasistów

Pomidor-owoc czy warzywo? - Świetliczaki na tropie zagadek...

Pomidor to owoc czy warzywo. Oto jest pytanie?. Z punktu widzenia botaniki pomidor jest mięsistą jagodą, a więc niewątpliwie owocem. Na to pytanie próbowali odpowiedzieć dzieci z klas 1-3 podczas kolejnego zadania z naszego innowacyjnego projektu Świetliczaki na tropie zagadek…. Po prezentacji filmu na temat owoców i warzyw dowiedzieliśmy się, że według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jego owoc jest warzywem. Poznaliśmy także zawartość witamin w poszczególnych warzywach i owocach, wykonaliśmy pracę techniczną, a także przeanalizowaliśmy wiersz J. Brzechwy ,,Na straganie”. Na koniec naszego zadania rozwiązywaliśmy owocowo-warzywne zagadki oraz wykonaliśmy smaczną, bogatą w witaminy sałatkę z jabłek, gruszek, mandarynek i bananów. Wszyscy mieli soczyste, wesołe minki na widok tak smakowitych owoców. Sałatka udała się, wyszła wspaniale!!. Grzegorz Niewiadomski

Świetlicowa jesień

Nastała jesień, piękne barwy jesienne otaczają nasz świat. Kolorowe liście szybują w powietrzu tworząc wielobarwny jesienny krajobraz. Jesień już na dobre rozgościła się wokół nas – w sadzie, w parku, w lesie a nawet w naszej świetlicy. Świetlicowa jesień jest kolorowa i piękna. Inspiracji do wystroju i prac plastycznych szukaliśmy wszędzie. Samodzielnie wykonane ozdoby pozwalają nam spędzić miło czas i wprowadzić do świetlicy ciepłą, pogodną atmosferę. Grzegorz Niewiadomski, Jolanta Kuśmirek, Aneta Kowalczyk – Kosterna, Katarzyna Różalska.

jesienne prace plastyczne

Ogrzej miłością...

Szkolne koło Caritas zorganizowało akcję dla bezdomnych Ogrzej miłością połączoną z konkursem na najbardziej wrażliwą klasę. Przez cały miesiąc uczniowie przynosili do szkoły koce, szaliki czapki rękawiczki, skarpety.  Wykonali także dużo różańców , którymi bezdomni  obdarowani zostali  z racji miesiąca października poświęconego modlitwie różańcowej. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom. Zwycięzcami w kategorii I-III okazała się klasa  II, a w kategorii IV-VIII klasy IV i VIII. Ilona Najder

zdjęcie uczniów w sali katechetycznej

Wycieczka do Lasu Łagiewnickiego kl. 1-3

Uczniowie klas młodszych uczestniczyli w zajęciach terenowych prowadzonych przez pracowników Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła” w Lesie Łagiewnickim. Dzieci dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią- przebarwianie i opadanie liści, wykształcanie owoców, nasion. Porównywały jesienne barwy lasu z kolorami w parku. Poznawały niewielkie zwierzęta i owady, które potrzebują schronienia na zimę wśród niezgrabionych, suchych liści. Szukały śladów odżywiania się leśnych zwierząt- nadgryzione szyszki, podziurawione liście, grzyby, żołędzie. Zagrały w grę „Zwierzęta i zasoby”. Zajęcia w terenie to kopalnia wiedzy przyrodniczej, a także aktywnie spędzony czas wśród pięknych, jesiennych drzew i krzewów. Dorota Szulc

zdjęcie uczniów kl.1-3 z wycieczki do Łagiewnik
zdjęcie dzieci z kl.1-3 z Łagiewnik

Dwudniowa wycieczka na Jurę Krakowsko - Częstochowską

W dniach 20-21 września uczniowie klas 4, 5, 7a i 7b pod opieką p. R. Ruckiej-Prill, A. Bołbot, p. P. Stępień i p. K. Brzezińskiej-Rum wybrali się na wycieczkę na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Zwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku królewskiego w Olsztynie, a także ruiny zamku w Ogrodzieńcu, gdzie kręcone były sceny do filmu „Zemsta”. Spacerowaliśmy po Ojcowskim Parku Narodowym, zobaczyliśmy zamki w Mirowie i Bobolicach.  Przeszliśmy pod Górę Zborów, gdzie wielką atrakcją było zejście do Jaskini Głębokiej pod opieką przewodnika. Usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji nie tylko na temat samej jaskini, ale także dowiedzieliśmy się, w jaki sposób możemy zapobiegać dewastacji jaskiń, a przy okazji dbać o nasze środowisko naturalne. Ukoronowaniem wyprawy było dotarcie do królewskiego zamku w Pieskowej Skale, który jest zabytkiem renesansowym zawieszonym na skale ponad drogą, oraz wspólne zdjęcie pod Maczugą Herkulesa – skalną maczugą w Pieskowej Skale. Renata Rucka – Prill

zdjęcie uczniów z wycieczki do Jury

Co ma piernik do wiatraka? - Świetliczaki na tropie zagadek....

W ramach projektu innowacyjnego Świetliczaki na tropie…..zagadek w naszej  świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia plastyczne na temat tradycji wypieku chleba. Warsztaty przebiegały w kilku etapach: Pierwszym elementem zajęć była prelekcja filmu pt.: „Od ziarenka do bochenka”, na której dzieci zapoznały się z procesem powstawania ciasta do wyrobu pieczywa. Kolejnym krokiem było czytanie i oglądanie książek związanych z tradycjami i obrzędami, w których naczelnym miejscem był chleb. Elementem końcowym zajęć były warsztaty plastyczne z wykorzystaniem masy solnej. Masę tą własnoręcznie przygotowały i kolorowały dzieci. Zabawy i radości w tworzeniu kolorowych ciasteczek było wiele,  a masa została wykorzystana do ostatniego ziarenka. W świetlicy po warsztatach powstała wystawa tych prac, na którą zapraszam wszystkich chętnych oraz do obejrzenia fotorelacji z tych zajęć. Aneta Kowalczyk – Kosterna

20211013_143158

Wycieczka do Leśniczówki Gałków w Janówce kl.5 i 7b

15 października my klasa V i VIIb pojechaliśmy na wycieczkę do Leśniczówki Gałków w Janówce. Wrażeń było dużo.  Najpierw pan leśnik oprowadził nas trasą edukacyjną, a także przekazał mnóstwo ciekawostek o lesie i swoim zawodzie. Teraz już wiemy, że lasy sosnowe to bory. Zobaczyliśmy też jakie są warstwy lasu i jak wygląda rezerwat przyrody. Oglądaliśmy różne odcienie igieł jodły. Las wyglądał pięknie w jesiennej aurze o czym mogliśmy się przekonać także podczas przejażdżki bryczką. Po intensywnym zwiedzaniu, zjedliśmy kiełbaski z ogniska a potem graliśmy w piłkę. Anita Bołbot, Renata Rucka – Prill

zdjęcie uczniów z wycieczki do leśniczówki

15 października - Światowy dzień owoców i warzyw

zdjęcie nauczyciela z uczniami

Akcja miała na celu przypomnienie uczniom jak ważne jest spożywanie drugiego śniadania w szkole. Co powinno się znaleźć w śniadaniówce, a czego należy unikać. Drugie śniadanie dostarcza organizmowi energię i składniki pokarmowe, wpływa na lepszą koncentrację, zapamiętywanie, poprawia samopoczucie, wydolność organizmu i siłę. Dzieci osiągają lepsze wyniki w nauce. Uczniowie mogą wspólnie spożywać drugie śniadanie podczas przerwy śniadaniowej. Aby zachęcić innych do jedzenia drugiego śniadania uczniowie z  klas I-III zaprezentowały swoje śniadaniówki, a w nich pełne witamin owoce i warzywa. Zajmują one obok aktywności fizycznej pierwsze miejsce w Piramidzie zdrowego żywienia. Stanowiąc podstawę zbilansowanej codziennej diety, kompleksowo wspierają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Są źródłem różnych składników mineralnych, można je spożywać na surowo, gotowane, mrożone, a także w postaci przetworów np.: soków. mamy nadzieję, że podjęte działania pozwolą uczniom utrwalić nawyk spożywania wartościowego drugiego śniadania. Katarzyna Różalska

zdjęcie dzieci z owocami
zdjęcie zdrowego II śniadania kl.2

Jesień jest piękna

14 października uczniowie klas 2 i 3 pod kierunkiem swoich nauczycielek tworzyli piękne jesienne kompozycje z naturalnych materiałów. Powstała w ten sposób przepiękna wystawa pod hasłem: „Jesień jest piękna”. Dorota Szulc, Iwona Górska

zdjęcie pracy plastycznej o jesieni

Ile jest kropek? - Świetliczaki na tropie zagadek......

Podczas zajęć na świetlicy nasi uczniowie zapoznali się ze sztuką Aborygeńską. Jednym z charakterystycznych elementów tej sztuki jest technika malowania kropkami. Aby ułatwić pracę naszym najmłodszym przygotowaliśmy gotowe rysunki przedstawiające zwierzęta z Afryki, a dzieci musiały metodą kropkowania je pomalować. Zabawa była świetna, ponieważ malowaliśmy palcami. Katarzyna Różalska.

tytuł prac plastycznych
zdjęcie prac plastycznych dzieci
prace plastyczne dzieci

,,Światowy Dzień Zwierząt"

Święto zwierzaków ustanowiono w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji. W naszej szkole przez cały październik zbieramy karmę dla zwierząt, którą wkrótce przekażemy do schroniska. Również przy okazji Dnia Zwierząt uczniowie przynosili zdjęcia swoich pupili, dzięki czemu powstała piękna wystawa na szkolnym korytarzu. Katarzyna Różalska

smart

Wyjazd do teatru na spektakl „Balladyna”

8 października uczniowie klas 7a, 7b i klasy 8 pod opieką p. Renaty Ruckiej-Prill, p. Katarzyny Różalskiej i p. Kseni Brzezińskiej-Rum wybrali się do Teatru Małego w Łodzi na spektakl „Balladyna” w reżyserii M. Pilawskiego. Utwór autorstwa J. Słowackiego to jedno z najważniejszych dzieł polskiej literatury. Z przejęciem obserwowaliśmy, jak Balladynę, bohaterkę dramatu, wrodzona natura i charakter popychają do gmatwania własnego losu. Sporo śmiechu wzbudziły w nas postaci fantastyczne, Chochlik i Skierka, a także Goplana, królowa jeziora Gopło. Niewątpliwą ciekawostką był fakt, że aktorzy, obecni nie tylko na scenie, ale i wśród publiczności, ubrani byli w wojskowe mundury. Sztukę oglądaliśmy z dużym zainteresowaniem, do czego przyczyniła się zarówno gra aktorów, jak i mroczna sceneria. Renata Rucka-Prill

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania obchodzony jest 29 września. Nasza szkoła po raz kolejny przyłączyła się do akcji. 6 października odbył się Szkolny Turniej Pięknego Czytania. Uczniowie klas IV-VII z wielkim zaangażowaniem odczytali przygotowane przez siebie fragmenty współczesnych powieści młodzieżowych. Jury w składzie: p. Ksenia Brzezińska-Rum i p. Marzena Bilińska musiało podjąć trudną decyzję wytypowania zwycięzcy. Po długich obradach I miejsce zdecydowano się przyznać Natalii Maksymiuk, uczennicy klasy V. Drugie miejsce ex aequo zajęli Jakub Gołaszewski, uczeń klasy V i Bartek Szewczyk, uczeń klasy IV. Zwycięzcom gratulujemy wygranej. Wszystkim uczniom dziękujemy za udział w konkursie i zapraszamy do wspólnego czytania za rok. Renata Rucka-Prill

zdjęcie promujące czytelnictwo

Wystawa Olimpiada Tokio 2020

Olimpiada w Tokio 2020 przyniosła polskim kibicom wiele wzruszeń, szczęścia dumy, łez radości i łez smutku, kiedy medal był tak blisko, a nie udało się go zdobyć. Na wystawie można było zobaczyć fotosy POLSKICH olimpijczyków, koszulkę z autografami, koszulki z polskim godłem, gadżety sportowe: czapki, gazety, naklejki, oszczep, dysk, kulę. Wystawę przygotowała i udostępniła prywatne zbiory nauczycielka – Katarzyna Hejman.

zdjęcie olimpijczyków z Tokyo

Kim jest Biała Dama? - Świetliczaki na tropie....zagadek.

W ramach naszego projektu świetlicowego, we wrześniu wykonaliśmy pierwsze zadanie pt.,,Kim jest Biała Dama?”. Podczas zajęć poznaliśmy różne zamki w Polsce, szczegółowo oglądając film zobaczyliśmy i omówiliśmy zamek w Kórniku w województwie wielkopolskim, a także poznaliśmy ciekawostki o różnych zamkach i legendę o Białej Damie. Po tej dużej dawce wiedzy wykonaliśmy ilustrację zamku puszczając wodze fantazji. Było super, a efekty widać poniżej!!. Grzegorz Niewiadomski

zdjęcie prac plastycznych dzieci

Dzień chłopaka ,,Dzień w krawacie"

30 września w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Chłopaka “Dzień w Krawacie”. Samorząd Uczniowski przygotował ciekawą gazetkę. Wszystkie klasy organizowały ten dzień na swój sposób, jedni zamówili pizzę, inni mieli poczęstunek na słodko. Każdy chłopak, który w tym dniu założył krawat miał możliwość skorzystania z opcji niepytania go na lekcji. Wszystkim chłopcom życzymy jeszcze raz WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE!!! Katarzyna Różalska

RANKING KRAWATÓW
I miejsce – kl.2, kl. 7a, kl. 8
II miejsce kl. 7b
III miejsce kl. 6
IV miejsce kl. 5
V miejsce kl. 3
VI miejsce kl. 4

zdjęcie chłopaków w krawatach

Jesienna wystawa

Uczniowie klasy 2, wykazując się pomysłowością, wykonali z warzyw wesołe kukiełki. Teraz zdobią one parapet na korytarzu, tworząc jesienną wystawę. Dorota Szulc

Lekcja przyrody w terenie - kl. 2 i 3 ,,Nadeszła jesień"

Nadeszła jesień. Czas na prace w szkolnym ogródku. Uczniowie klasy 2 i 3 posadzili mnóstwo cebulek: tulipanów, żonkili, szafirków, czosnków ozdobnych, irysów i krokusów.
Z nadejściem wiosny nasze oczy z pewnością ucieszy widok kwiatów, efektu jesiennej pracy uczniów. Oby do wiosny! Dorota Szulc

dzieci w ogródku sadzą kwiaty

Narodowe Czytanie 2021

Akcja „Narodowe Czytanie” to zainicjowany w 2012 r. przez Prezydenta RP ogólnopolski projekt czytania wybitnych dzieł literackich. Głównym celem Narodowego Czytania jest promowanie czytelnictwa i propagowanie dzieł polskiej literatury. W poniedziałek 6 września kolejny raz nasza szkoła aktywnie włączyła się do dziesiątej  już odsłony akcji. Uczniowie klas V – VIII wraz z nauczycielkami, p. R. Rucką – Prill i p. M. Bilińską, wspólnie przeczytali fragmenty tegorocznej lektury, jaką była „Moralność pani Dulskiej” autorstwa Gabrieli Zapolskiej. Podstawowym przesłaniem utworu jest krytyka moralności mieszczańskiej. Autorka piętnuje obłudę i zakłamanie połączone z brakiem wrażliwości. Za rok wspólnie przeczytamy „Ballady i romanse” A. Mickiewicza . Czekamy z niecierpliwością. Renata Rucka – Prill

zdjęcie dzieci czytających fragmenty tekstu

Świetliczaki na tropie....zagadek!

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie naszej świetlicy szkolnej biorą udział w projekcie ,,ŚWIETLICZAKI NA TROPIE…..ZAGADEK”, zorganizowanego przez redakcję miesięcznika ,,Świetlica w szkole”.

Cele projektu to:

  • ​wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyro­dą ucznia;
  • uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
  • działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
  • rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
  • zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.

Zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkie Świetliczaki! 🙂
Zapraszamy do śledzenia naszych relacji na stronie szkoły. Grzegorz Niewiadomski, Aneta Kowalczyk – Kosterna, Jolanta Kuśmirek,  Katarzyna Różalska

plakat udziału w projekcie świetlicowym
Skip to content